Hem Recensioner Granskning av robotdammsugaren Xiaomi Roborock S4 / T4

Granskning av robotdammsugaren Xiaomi Roborock S4 / T4

Xiaomi fortsätter att utveckla Roborock-serien - en serie robotdammsugare för hemmet. Dess nya representant är Roborock S4-modellen med en ny design - ett genomskinligt omslag. Enheten har blivit mer manövrerbar, passerar bättre trånga platser i huset. Modellen har flera suglägen, ett utmärkt filtreringssystem, ett batteri med stor kapacitet och en ny smartphone-app. Jag kommer att berätta i detalj om funktionerna och egenskaperna hos denna gadget i min recension.

baner_ali_white

Utseende

Xiaomi gjorde sitt bästa: med ett genomskinligt omslag ser det väldigt intressant ut. Den blanka plastkroppen är gjord i svart. Väskan smutsas lätt, det finns alltid spår av beröring av det. På den övre panelen finns en stor knapp, uppdelad i två delar. Den första är ansvarig för att slå på / av robotdammsugaren, och den andra är att skicka den till dockningsstationen. En kortvarig undersökning slår omedelbart ögat på platsen där en högprecisions LDS-sensor (lidar) är belägen, som läser platsen och formen på föremål och sedan bygger den mest praktiska rengöringsvägen. Längs enhetens omkrets finns 12 olika typer av sensorer som förhindrar kollisioner och faller från höjd. Robotdammsugarens huvudborste fick en komprimerad borste och en hopfällbar design med avtagbara spetsar - så förenklade tillverkaren rengöringen av borsten från hår och ull. Det finns en sida gummiborste.

Utrustning

Xiaomi Roborock S4 / T4

Dammsugaren packas mycket noggrant, i två lådor. Den första är en skyddande en av kartong, och den andra är en egen, som visar dess egenskaper och funktioner. Inuti lådan, förutom själva dammsugaren:

  1. Dockningsstation.
  2. Reservfilter.
  3. Robotrengöringsborste.
  4. Laddkabel.
  5. Bruksanvisning på 5 språk.

Leveransomfattningen är liten. För många modeller från Xiaomi och andra tillverkare är det mer varierande.

Funktionalitet

Xiaomi Roborock S4 / T4

Roborock S4 robotdammsugare passar bäst för användning i rum utan mattor. Enheten gör ett utmärkt jobb med att rengöra släta golv eller mattor med en liten hög. Sugkraften är 2000 Pa. Följande driftlägen är tillgängliga för att styra sugeffekten:

  • tyst (50 dB, 1200 Pa);
  • balanserad (55 dB, 1400 Pa);
  • turbo (60 dB, 1800 Pa);
  • max (65 dB, 2000 Pa).

Du kan styra och välja lägen genom Roborocks egenapplikation för Android och iOS. Det kom att ersätta Mi Home, vilket har visat sig inte från den bästa sidan. Den nya applikationen har blivit bekvämare, uppdateringar släpps regelbundet för den: nya funktioner visas, fel fixas. Du kan spåra ditt arbete online, göra kartinställningar, dela upp rummet i separata zoner. Denna modell ger lagring av upp till tre kort. Den genomskinliga avfallsbehållaren har en volym på 420 ml. Dammuppsamlare - med EPA-klass HEPA-filter. Det fångar även mögel, mjäll, allergener. Filtret är enkelt att rengöra och tvättas under vatten från kranen, leveranssatsen innehåller ett extra reservdel. T4 levereras med ett stort 5200 mAh batteri. Denna laddning räcker för dammsugaren i 150-180 minuters arbete utan avbrott, en full laddning av batteriet tar 300 minuter. Enheten kan rengöra ett stort område - 250 meter2... Dammsugaren kan övervinna hinder med en höjd av 15 mm. Har skydd mot fall, kollisioner.

Fördelar och nackdelar

Fördelar:

  • vacker modern design;
  • hög autonomi;
  • navigationssystem, lagring av upp till 3 kartor;
  • olika sugsätt;
  • ny praktisk mobilapplikation för enhetskontroll;
  • ingår - reserv HEPA-filter E11;
  • hopfällbar design av turboborsten;
  • stort städområde - 250m2.

Nackdelar:

  • högt pris;
  • ingen våtrengöring - bara torr;
  • en sidoborste;
  • ett inbyggt filter;
  • den nya applikationen är bra, men värt att arbeta med.

Dom

Xiaomi Roborock S4 (T4) robotdammsugare är väldigt intressant, jag gillade särskilt designen. Priset är 22 tusen rubel: Jag anser att det är för högt. Det här paketet är helt klart för litet: till exempel i modellen iLife V50 Pro för 11 tusen rubel är det mycket mer. Xiaomi bryr sig alltid om användarvänlighet, så utvecklingen av en ny mobilapplikation är ett stort plus, även om det fortfarande är "rå", måste du åtgärda mindre brister, men det fungerar ganska framgångsrikt.

Jag var nöjd med navigationssystemets tillförlitlighet - detta är en sällsynthet bland de tillgängliga modellerna på marknaden. Det är möjligt att spara upp till tre kartor, som kan styras via Roborock-appen. Jag kommer också att lyfta fram hög autonomi, ett stort rengöringsområde, en ny centralborste och ett HEPA-filter. För mig själv, i den här robotdammsugaren, hittade jag fler plus än minus.









882 0

Lägg till en kommentar

Hur man väljer

Recensioner

Reparationer